Medicinska fakulteta Univerze v Mariboru

 

Povezava na Facebook stran Medicinske fakultete Univerze v Mariboru

Uncategorised

Raziskovanje na področju izobraževanja v medicini vključuje številne profile strokovnjakov: zdravnike, psihologe, sociologe, ekonomiste itd. Števila državne in mednarodne ustanove dajejo vse večji poudarek na zagotavljanju osnovnih standardov na področju izobraževanja in izkazovanja ustreznih aktivnosti za njihovo zagotavljanje.

MF UM že od leta 2010, ko smo prvič v Glasgowu sodelovali na mednarodni konferenci s področja medicinskega izobraževanja vsako leto aktivno sodeluje na konferencah s prispevki v obliki posterjev, kratkih predavanj in tudi delavnic.

Z namenom informiranja naših zdravnikov s trendi s področja izobraževanja v medicini in z namenom spodbujanja njihovega aktivnega vključevanja smo dva prispevka pred kratkim objavili tudi v reviji Zdravniške zbornice Slovenije, ISIS:

Trenutno so v sodelovanju s CIM v pripravi tri študentske raziskovalne naloge v okviru razpisa za Dekanove nagrade za raziskovalne naloge. Te naloge so:

  1. Spremljanje napredka znanja študentov medicine na dodiplomskem študiju (mentor: prof. dr. Radovan Hojs, somentor: izr. prof. dr. Sebastjan Bevc)
  2. Ocena sposobnosti študentov splošne medicine za samostojno učenje (mentorica: doc. dr. Erika Zelko, somentorica: asist. Monika Sobočan)
  3. Goljufanje študentov medicine med študijem (mentorica: izr. prof. dr. Zalika-Klemenc Ketiš, somentorica: asist. Monika Sobočan)

Medicinska fakulteta UM je na temo medicinskega izobraževanja tudi objavila več znanstvenih člankov, v revijah s faktorjem vpliva (predstavljene publikacije od leta 2016 naprej):

  1. Zdravković M, Serdinšek T, Sobočan M, Bevc S, Hojs R, Krajnc I. Students as partners: our experience of setting up and working in a student engagement friendly framework, Medical Teacher 2018, DOI:10.1080/0142159X.2018.1444743
  2. Sobočan M, Turk N, Dinevski D, Hojs R, Pečovnik-Balon B. Problem-based learning in internal medicine: virtual patients or paper-based problems?. Intern Med J. 2017 Jan;47(1):99-103
  3. Sobočan M, Klemenc-Ketiš Z. Medical students' attitudes towards the use of virtual patients. Journal of Computer Assisted Learning 2017, doi: 10.1111/jcal.12190
  4. Klemenc-Ketiš Z, Švab I. Using movies in family medicine teaching: A reference to EURACT Educational Agenda. Zdr Varst. 2017 Feb 26;56(2):99-106.

Predstavniki MF UM so aktivni udeleženci konferenc:

 

Slika 1: kolaž fotografij z različnih konferenc o izobraževanju v medicini, kjer smo aktivno sodelovali.

Na sliki je prikazan mozaik fotografij z različnih konferenc o izobraževanju v medicini, kjer so študenti tutorji Medicinske fakultete Univerze v Mariboru aktivno sodelovali oziroma predstavili svoje dosežke

 

Tutorski način poučevanja izvira iz angleškega šolstva, od koder se je praksa razširila po svetu in ima danes za seboj že dolgoletno tradicijo. Izhaja iz spoznanja, da so učne in druge veščine, ki jih tutorji pridobivajo nujne za kvalitetno delo zdravnikov prihodnosti. Danes tutorstvo dobiva nove oblike, tako organizacije kot vsebine, ki odražajo raznovrstne potrebe in vizije institucij, ki ga izvajajo.

V svojih petih letih delovanja je študentsko tutorstvo (ang. peer teaching) na MF UM postalo za generacije študentov medicine nenadomestljiv vir znanja, izkušenj in podpore. Odgovor na vprašanje umestitve tutorstva v obstoječe okvire medicinskega izobraževanja na naši inštituciji se je skozi leta spreminjal. Začetni koncept je temeljil predvsem na uvajalnem tutorstvu, zagotavljanju standardov znanja in prehodnosti predvsem v nižjih letnikih ter poudarjanju vloge študentov pri sooblikovanju pouka medicine.

Razvoj nas je pripeljal do današnjega stanja, ko je namen tutorstva zagotavljati celovito in na študenta osredotočeno izobraževanje, ki zagotavlja razvoj posameznikovega potenciala na akademskem, obštudijskem in osebnostnem področju. Tako danes obsega splošno tutorstvo v 1. in 2. letniku, klinično tutorstvo v vseh letnikih ter izstopno tutorstvo v obliki kariernega seminarja za študente višjih letnikov. Ves čas delovanja teče tudi aktivna evalvacija, ki utemeljuje sistem tutorstva kot dokazano učinkovit ter omogoča študentom tudi raziskovalno delo na tem področju (www.ameestudents.org/archives/1097).

 


Zraven zagona učiteljskega tutorstva se bomo v prihodnosti usmerjali na intenzivnejše horizontalno in vertikalno povezovanje znanj. Izhajamo iz prepričanja, da mora naš diplomant razvijati interdisciplinarno znanje medicine, saj se bo razvoj medicine v prihodnosti vršil ravno na teh trenutno še slabo definiranih presečiščih posameznih disciplin. Ob povečanem pritisku na delovna mesta v zdravstvu, ki nastajajo z liberalizacijo trga dela EU, bo tutorstvo študentu pomagalo povezati svoje dejavnosti na vseh področjih v vrhunsko in široko razumevanje medicine v vseh njenih kontekstih.